Nonsens

Något jag verkligen inte tycker om, är folk som är oseriösa på sina bloggar.
Förstår inte poängen att ha en blogg om det man skriver inte är seriöst.
Jag gillar inte heller när folk skriver kryptiska saker som ingen förstår.
Här är ett exempel som jag hittade på en blogg.

"solen letar sig in mellan mina nerver
fastnar, krånglar och lämnar spår
gula fläckar
du tänker för mycket"

Kan inte folk vara rakt på sak istället.
Jag förstår ingenting av detta nonsens, då ska det tilläggas att alla i min närhet kallar mig "den djupa analytikern"



Blåa skuggor.
Starka vindar.
Solen ligger i ide.
Optimism ?
Ja
Realism?
Kanske
Existens?
Det kommer vi  förmodligen aldrig veta
Du vet exakt vad jag menar, ändå gapar du efter mer
Förstår du inte?
Och kärleken då?
Kärlek är mer än bara din närhet.
Det vet du

// Kulturplayern


Kommentarer
Postat av: världen är så liten att vi förmodligen känner varandra

outch kulturplayern, outch!

2010-01-15 @ 01:30:54
Postat av: bloggläsaren

håller med dig kulturplayern! det är ju bara så irriterande, dom tror att dom är nåt -men dom har fel! har man inget intressant att skriva om sig själv så kan man väl strunta i det istället för att försöka omformulera sitt liv i mystiska metaforer. jag blir så trött. hejs svejs

2010-01-15 @ 02:10:45
Postat av: Anonym

alltså, herreguuuu

2010-01-15 @ 09:20:05
Postat av: sara

håller med! herreguuuu vad rätt du har! fin dikt förresten :)

2010-01-15 @ 10:08:27
Postat av: arl

Du har så jävla rätt jämt!

2010-01-15 @ 13:44:40
Postat av: PJ

Haha, lite som min så kallade "blogg" med andra ord - för den skulle väl många inte tveka om att kalla "kryptiskt" och äckligt onödig. Samtidigt; Vem säger att man ska/bör förstå?

2010-01-31 @ 20:20:28
URL: http://penningjord.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0